7 tips hur du kommer i form utan gym!

Publicerat i: Allmänt, Inspiration, Tips, Träning Träning, hemmaträning, tips
Hemmaträning är riktigt bra sätt att hålla sig i form på. Det kan vara allt från löpturer till att arbeta med kroppsvikten på en yogamatta. Det behöver alltså inte vara dyrt för att komma i form. Du behöver egentligen inget annat än din egen kroppsvikt att arbeta med. Hur kommer man då igång med hemmaträning? Här nedan kommer jag att lista upp några tips! 
 
  1. Ha inte för höga krav på dig själv! Sätt upp rimliga mål med att träna ex. 2 ggr i veckan. Det ska vara något du känner att du kan hålla i längden. 
  2. Se till att äta näringsrikt! Förändring, oavsett mål, sitter ofta i kosten. Ifall du äter godis och snabbmat varje dag så är det smart att sätta upp mål och äta hälsosam mat. Abs are made in the kitchen ;) 
  3. Prova på olika youtube-kanaler! Det finns en määngd olika youtubers som lägger upp färdiga träningspass som är enkla att följa. Exempelvis: Fitnessblender, Blogilates, Tara Styles, Popsuger, XHIT daily. Det kanske dröjer innan du hitter det som passar dig bäst, men tänk hur många pass du får "gratis" genom att prova lite olika? :-) Det finns även anpassat efter vilken träningsnivå du ligger på!
  4. Var rädd om dig! Se till att ta hand om dig och din kropp. Ifall något gör riktigt ont, inte bara att det är mjölksyra som bränner, byt övning eller avbryt träningen. Det är inte meningen att du ska överbelasta eller skada dig. 
  5. Träning måste inte ta lång tid! Paolo Robertos 15 minuter om dagen är riktigt svettigt men väldigt effektivt. Det är inte direkt "mysträning" men det kan hjälpa dig som har kort om tid. Det finns inte längre några ursäkter! 
  6. Glöm inte uppvärmning och stretching! Det förebygger skador. 
  7. Skriv upp dina mål! Skriv upp efter varje pass hur du upplevde det, eller reflektera efteråt hur det kändes. På så sätt kan du lättare se och följa din egen utveckling. 
 
 
 
#1 - - Kajsa-Stina:

Väldigt bra tips! Är så träningssugen att det är sjukt haha så längtar tills jag får komma igång igen och träna då jag mår så bra utav det både psykiskt och fysiskt! Samt be till gudarna att min förbaskade tå vill läka ihop någon gång då det är såå frustrerande att sitta där man sitter då det gör ont så fort foten nuddar marken liksom...

Svar: Kan tänka mig det! :O Det är gryymt frustrerande när man inte får träna. Förra året opererade jag ryggen och då var man tvungen och pausa i flera månader. RIKTIGT pin, men samtidigt en väldigt liten del av ens liv som helhet ;) Krya!
Sanna Eriksson

#2 - - Josefin:

Bra tips!

Sv: Jag har inte spelat spelet, men jag kan tänka mig att det är kul :)

Svar: Yat! :Dsv Det är jättekul faktiskt! Spelet: Med andra ord är också högt på listan :D
Sanna Eriksson

#3 - - Jasmine Lundgren:

Så otroligt bra tips!

Svar: Kul att du gillar dem! :D
Sanna Eriksson

#4 - - Linn Strömberg:

Grymt bra tips :D

Svar: Yay! :D
Sanna Eriksson

#5 - - Isabelle Johansson:

Roligt inlägg o väldigt bra tips! Tack :)

Svar: Kul att du gillar det! :D
Sanna Eriksson

#6 - - N:

Bra tips :D

Svar: Kul att du gillar dem! :D
Sanna Eriksson

#7 - - hjjonsson.blogg.se:

Bra tips! :D

Svar: Yay! :D
Sanna Eriksson

#8 - - Henrietta Nylund:

Superbra tips!

Svar: Kul att du gillar dem! :D
Sanna Eriksson

#9 - - Cajsa:

Right!? :D Gillar den skarpt! ^^ Vad är din favorit-sagofigur om barnet i dig får bestämma? :)

Svar: Favorit sagofigur? Vilken kul fråga :D Jag har några favoriter som: Pikachu, Stitch, Nalle Puh, och mumin :D dd?
Sanna Eriksson

#10 - - Linnéa Kero:

Grymma tips! Just det med att föra "träningsdagbok" har funkat bra för mej 😊

Svar: Träningsdagbok är toppen! :D
Sanna Eriksson

#11 - - Ella:

Verkligen superbra tips! Kommer jag använda mig av här hemma :)

Svar: Kul att höra! :D
Sanna Eriksson

#12 - - Maria K:

Tack för din kommentar! Vilket bra inlägg:)

Svar: Kul att höra! :D
Sanna Eriksson